Een advertentie plaatsen in een tijdschrift of krant en nauwelijks respons. Zwoegen op Facebook, maar het is lastig om continu goede berichten te plaatsen. En.. het aantal volgers stijgt nauwelijks.
Hoe maak je een keuze uit alle middelen en technieken die er tegenwoordig zijn? Vandaag help ik je op weg met een paar basisstappen. marketingcommunicatie
Bekijk de video (2 minuten) of lees de tekst onder de video.
- Laat je nooit verleiden tot impulsieve, niet onderbouwde acties. Zoals een advertentie plaatsen omdat er iemand belt met een aanbieding.
- Zorg voor een plan (“och jee, alweer een project erbij”, hoor ik je al verzuchten). Maak een marketingcommunicatieplan
- Neem in je plan het volgende op: jouw doelstelling, doelgroep en wat jou uniek maakt ten opzichte van je concurrenten.
- Verplaats je in jouw doelgroep (je potentiële klant) en teken deze als het even kan helemaal uit. Kruip in de huid van je klant en ga daarbij niet af op aannames. Heb je een product of dienst welke voor meerdere groepen geschikt is? Werk dan per leeftijdsgroep / geslacht uit. Een knul van 20 vind je namelijk op andere plaatsen dan een vrouw van 45.
- Wat zijn de interesses van je potentiële klant? Hobbies, zakelijke interesses, netwerken?
- Als je weet wat de interesse is van je doelgroep, dan weet je ook waar je het beste zichbaar kunt zijn. Misschien is het tóch dat blad waarin je kunt adverteren, mooi! Dan heb je je investering onderbouwd. Twijfel je na het raadplegen van je plan of dit blad écht gelezen wordt door jouw doelgroep? Dan wordt het tijd om zelf aan het roer te blijven. Niet doen dus.
- Zorg dus dat je zélf het initiatief neemt. Dus: onderzoek welk middel het beste is en bepaal zélf of, hoe en wanneer je dat wilt inzetten. Je kunt je budget tenslotte maar 1x uitgeven, dus doe het dan in 1x goed.
Lastig, geen tijd, vragen? Neem contact op, ik help je graag om het in 1x goed te doen. 06 46 01 29 87
En, wat vond je van de video, of heb je liever tekst? Laat je reactie hieronder achter.