Selecteer een pagina

In gesprekken met klanten komt steevast Google Business (= Google Mijn Bedrijf) naar voren. Dit is een gratis bedrijfsvermelding van Google. Veel ondernemers hebben deze functie nog niet ontdekt. En dat is jammer, want het draagt bij aan jouw vindbaarheid én hoe hoog je in de zoekresultaten getoond wordt.
In deze blog leg ik uit welke punten je zeker moet toepassen en wat het je oplevert.

Heb jij Google bedrijven al gevuld? Mooi! Lees dan direct verder bij punt 4 over de nieuwe functie ‘posts’. Ik leg je uit hoe het werkt en laat zien wat de spectaculaire resultaten zijn van mijn ‘try out’.

 

1. Lokale vindbaarheid

Wanneer jij een sportschool in Almere hebt, zullen de meeste klanten uit de omgeving van Almere komen. Potentiële sporters zoeken dan via Google naar een sportschool  in Almere (of zelfs Almere Poort – Buiten enz). Google begrjipt de combinatie van zoekwoord en locatie en toont de lokale zoekresultaten.
Dan is het zaak om zo hoog mogelijk te staan en een goede vermelding in Google mijn bedrijf helpt daarbij .

1: zoekresultaten (organisch, niet betaald)

2. Je komt ook in Google maps goed tevoorschijn

Als je bij de zoekresultaten (zie foto 1) klikt op ‘the Wave’ dan krijg je meer informatie te zien over the Wave. Dit is precies de informatie die jij als ondernemer zélf in Google Business moet vullen. Echt echt, dat is niet moeilijk. Om het je nóg makkelijker te maken heb ik onderaan dit artikel de startknop voor je toegevoegd.

2. Google maps vermelding

2. Google maps vermelding

3. reviews en 360 tour zorgen voor hogere ranking

Google toont bedrijven met (goede) reviews hoger dan bedrijven zonder reviews. Bovendien zijn potentiële klanten heel gevoelig voor het aantal sterren. Vraag jouw klanten een review achter te laten. Hiervoor moeten ze wel inloggen met een Gmail account. Maar ook reviews van andere bronnen, zoals Facebook worden getoond.

Als je een 360 graden tour hebt geopload die gekoppeld is aan Street View beloont Google je met extra punten voor je ‘ranking’ (plek in de zoekresultaten). Dit is zeker interessant als je bijvoorbeeld een restaurant of een outdoor bedrijf hebt. Wil je weten wat een 360 opname voor jou doet? Neem dan contact met me op.

4. Nieuwe functie: posts zorgt voor verbluffende zoekresultaten

Google heeft wat nieuws: posts. Een post is een eenvoudige update, een foto , een korte tekst waarin je vertelt wat je doet.  Je plaatst een bericht net zo snel en simpel als een Facebook post of een Tweet.
Ik heb de functie uitgeprobeerd – eerlijk gezegd niet al te fanatiek – en de resultaten zijn nu al verbluffend. Notabene in een vakantiemaand is het aantal vermeldingen van Coconut Communicatie in Google significant gestegen.
Een criticus zal nu zeggen ‘ja duh, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar het verschil is zo groot dat ik vermoed dat de posts hier echt een rol in spelen. Probeer het gewoon uit – en laat me weten of het voor jou ook resultaat heeft. In ieder geval is het opvallend dat ik in deze periode 300% vaker dan anders gebeld ben door potentiële klanten die o.b.v. de zoekresultaten contact opnamen.
Let op: posts zijn maar 7 dagen actief, dus plaatst niet al je posts in 1 week, maar verspreid het over een periode.

 

TIP: Installeer de APP  op je telefoon. Dan kun je gewoon gewoon als je thuis op de bank zit een bericht posten.
Op die manier wordt het posten van een bericht geen ‘project’ en zal je het sneller ook echt gebruiken. downloadbutton googly play

 

5. Aan de slag!

Meld je eenvoudig aan bij Google Business. Vul tenminste je adresgegevens, telefoonnummer, openingstijden en website. Plaats je logo en vul dit als het even kan aan met bedrijfsfoto’s. Mensen aan het werk, de sfeer van je bedrijf of foto’s van projecten waar je trots op bent.

Klik op foto om te starten

 

 

PS: VIND JE DIT ARTIKEL INTERESSANT VOOR ANDEREN? DEEL HET DAN MET DE KNOPPEN HIERONDER.