Selecteer een pagina

Verras je gasten en richt je social media inzet bij evenementen goed in. Met deze 7 tips start je goed.

  1. Social media is geen gadget maar één van de middelen om met je doelgroep
    te communiceren. Heeft het een toegevoegde waarde voor je event?  Waarom? Wat wil je ermee bereiken? Schrijf dit serieus uit in een  communicatieplan. Richt de inzet van begin tot einde goed in, communicatief én technisch.
  2. De kenmerken van social media zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers. Als je alleen wilt ‘zenden en niet openbaar de discussie wilt aangaan. dan is de inzet van social media misschien niet zo’n goed idee.
  3. Anderzijds.. .als jij niet op de social media zit, mis je misschien de boot. Je bezoekers zitten namelijk wel op social media. En je wilt toch niet dat zij praten over jouw event en jij zelf niet meedoet? Neem hier het voortouw.
  4. Bedenk op welk platform jouw doelgroep te vinden is. Zakenlui vind je op andere social media dan pubers.
  5. Neem de tijd: volgers heb je niet binnen een dag of week.
  6. Realiseer je dat de diverse platforms een andere functie hebben. Bedenk waar je je social media voor wilt inzetten en zoek het platform dal daarbij past. Een foto site voor je foto’s, social networking om je gasten met elkaar te verbinden. Heb je een live cast nodig, een microblog, weblog, social news. videosite of
    livestream? Het kan allemaal!
  7. Houdt een nulmeting en evalueer tussendoor en na afloop.

social-media-landscape