Selecteer een pagina

Webteksten en webadvies bezoekersgedrag

Aberkrom - Verkoop, service en onderhoud van printfinishing apparatuur

Een website die voor je werkt, het kan écht, merkt Paul Aberkrom

 

Ik ben niet sterk in het schrijven van teksten. Schoenmaker houd je bij je leest. Dus als iemand daar wel sterk in is, dan hoef ik daar geen tijd  aan te besteden. Daarom heb ik Marie Louise ingeschakeld en die investering verdien ik dik terug. Als ik onderweg ben vullen mensen 9 van de 10x het formulier op de site in en dat was mijn doelstelling. Dat scheelt me veel tijd en ik kan op die manier klanten behouden en service leveren.
De website wordt heel goed gevonden in Google. Er zijn veel bezoekers en het verlatingspercentage zonder actie is extreem laag. Deze site is een hele verbetering, er komt echt respons uit.

Paul Aberkrom

Aberkrom - verkoop, service en onderhoud printfinishing apparatuur

hometekst website Aberkrom.com

Paul Aberkrom weet alles van printfinishing apparatuur, maar dat bleek niet uit zijn website. Daarom liet hij Irma Pas een nieuwe site maken. Tja..en dan de teksten nog, dat is niet zijn sterkste punt.
En zo kwam het dat ik op een bijzonder zomerse dag in september bij Paul aan de keukentafel aanschoof. Tijdens een uitgebreid interview leerde ik veel over zijn vak en wat hem onderscheidt van zijn concurrenten. Na flink doorvragen bleek dat Paul zo’n beetje de enige in het land is die niet alleen verkoopt, maar ook repareert. Hij is veel onderweg en kan op zulke momenten geen service vragen afhandelen.

Doelstelling

Paul wil graag dat bezoekers op de site een formulier invullen, zodat hij direct in actie kan komen zodra hij op kantoor is. Om dit voor elkaar te krijgen, adviseer ik de designer waar buttons moeten komen en hoe de formulieren ingericht moeten worden. In de teksten heb ik de meest gestelde vragen beantwoord (repareer je ook / service / ocassions) en wordt de bezoeker verleid om het formulier in te vullen.

Resultaat

De site wordt heel goed gevonden én erg goed bezocht. Het ‘bouncepercentage’ – bezoekers die de site snel verlaten – is extreem laag. En dat niet alleen: 9 van de 10 personen vult het formulier in, precies wat Paul wilde. Zo spaart Paul zeeën van tijd én loopt hij geen potentiële klanten mis.

Wil je ook een website die voor je werkt?